Förkylda February

2020 / Permalink / 0
Då är det början på MARS och ingen är gladare än jag! För det innebär att februari ligger bakom oss, and it has not been great for me. Life is all about ups and downs, och Januari var faktiskt en bra månad för mig! Men februari dock är en annan femma. Jag har ju i princip, likt hela resten av världen, varit förkyld, sjuk, febrig och värst av allt... ÖGONINFLAMMATION!!!!😩
 
Åååååh alltså, ni förstår inte vilken kamp det har varit. Förutom en inställd jobbresa 😣, så har jag även behövt kasta smink värt nästan 2000 SEK...... Mina kära ögonskuggor 😭 Har aldrig varit med om något liknande. Började med att jag passade min systerdotter (som hade ögoninflammation) och så kliade hon sig i ögat, och rörde mig. Och det första jag tänkte var "smittar det? Näääääe! 🙃". 3 dagar senare kunde jag inte öppna mitt öga på morgonen. Jag gick, dumt nog, och tränade dagen efter och blev SÅÅÅÅÅÅ sjuk! Alltså dumt, dumt, dumt så otroligt dumt jag vet... Fick feber, extremt röda ögon, var som bara den. Det höll väl på så i ca 5 dagar, på fredagen kunde jag åter igen gå till jobb. Vågade inte sminka mig förrän veckan därpå på torsdag. Men sen fick min PAPPA ögoninflammation. Och jag bara visste att viruset skulle komma tillbaka till mig. Jag har paniksanerat hela hemmet, städat som en galning, spritat mina händer.. Men ändå så kom det tillbaka till mig. Fredags så vaknade jag ÅTERIGEN upp med variga ögon. Dock inte alls så farligt (tack tack tack) som första gången.
 
Nu har jag lärt mig av mina misstag, INGEN träning, INGET smink, INGA fysiska aktiviter. Bara massa vila, sömn, vatten och rastlöshet. Jag hör min bitterhet genom texten, och jag har verkligen känt mig uppgiven över denna virusepidemi hemma hos oss. Nu är jag dock ensam hemma, allting är återigen super städat, alla krämer och smink har slängts och örngotten byts ut varje dag. Mina ögon känns fortfarande inte normala.. Dom är röda, torra och har väl en liten släng av viruset kvar i sig. Har köpt återfuktande ögondroppar och jag L Ä N G T A R till den dagen jag kan ha på mig smink igen som vanligt........... 💗
 
Bild från min sjuka febriga söndag då kag sträckkollade Wahlgrens Värld.....
 
 
En mässa jag jobbade på i förra veckan efter att jag börjat känna mig frisk igen (wiho!) 😄
 
Kunde till och med TRÄNA.... Alltså ååååhh känslan är ju bara magisk 💗
 
Har MAXAT nyttigheterna, smoothie bowls, salader, spenat all day every day i olika former.. Varit väldigt strikt med min diet och vitaminer. Även knarkad priobiotika.. 
 
Besatt av min gröna smoothie som jag börjat dricka varje dag! 
 
Detta va i förra veckan innan jag fick tillbaka ögoninflammationen, jag var nyyogad och nyduschad och var frisk. 
 
After work selfie, började känna av att ögonen kändes wierd igen här.
 
Men ja, jag har ju lärt mig ett och annat av denna upplevelsen.
 
1 - Träna absolut inte, över huvudtaget inte alls, om du är förkyld eller har en infektion i kroppen. Just dont. Du klarade dig utan ett träningpass på två-tre dagar. You will survive och det kommer bara förvärra hela skitet.
 
2 - Embrace you natural self. Jag har gått osminkad till jobbet och i fredags så FESTADE jag osminkad. Japp, jag stack ut a la naturale i fredags på OOAW och för första gången i mitt liv så festade jag helt osminkad i Malmö. Räknas inte när man är utomlands :P 
 
Nu hoppas jag verkligen att vi går mot ljusare tider.. Pappa är utomlands (hejdå virus) och hemmet är sanerat. Inga barnbaciller eller förkylda människor omkring mig. När jag kommer kolla tillbaka på den här tiden så kommer jag minnas Corona virus epedemi och min ögoninflammation från helll :P 
 
Ska bara ta det lugnt resten av veckan (boring) och till helgen hoppas jag kunna träna/ha smink på mig igen 🙏
 
Lots of love 💗
 
Sandy 
 
 

Liknande inlägg

Till top