27, Prag & Rom

2019 / Permalink / 1
HEJ BLOGGEN! 
 
Alltså, this is a 27-year old woman writing! Kan inte riktigt förstå att jag.... är.... 27... år gammal. Tycker det låter så vuxet, moget och gammalt. Känner mig som en 24-25 åring max. Dock är ju åldern bara en siffra som alla gamlingar säger, men ändå! Tycker ändå det börjar skena iväg lite nu😅 Som en 26-åring har jag dock hunnit med väldigt mycket.. Jag har haft 3 olika jobb. Forex, B**** och nu mitt nuvarande jobb på TP. Jag besökte Amsterdam, spenderade hösten på nytt jobb som var mitt första HR-jobb ever i Sverige i en roll som jag vantrivdes i haha, fick erfara hur det var att bokstavligt talat hata sitt jobb. Men lärde mig trots detta jättemycket, plus att jag för första gången i mitt liv hade en fast månadslön. Märkligt det kändes - jag har ju varit så van att alltid vara timmis, visstidare. Att nu ha en fast månadslön och vara i den corporate business world kändes.... tråkigt haha. 😴 Jag kom från backpackerlivet till kontorslivet och hamnade på helt fel ställe. Kände mig rastlös och felplacerad. Åkt till Sydafrika med två av mina närmsta vänner och hade en sjukt roligt resa. Min första gång i Afrika och FAN VAD JAG ÄLSKADE DET! 😍 Blev påmind om vad jag älskar att göra, fick lite livsenergi och minns att jag och Jess satt uppe på Table Mountain och pratade om livet och året som var framför oss. Och jag minns att jag sa - jag ska lämna mitt nuvarande skitjobb och hitta ett roligt företag! Tillbaka i Sverige gick jag på intervju efter intervju och sa upp mig från första gången i mitt liv. Innan har det varit "tack men skolan börjar, tack men jag ska åka iväg utomlands så jag kan inte stanna" osv. Nu var det helt enkelt "Tack, men jobbet är inte för mig. Hejdå." Så skön känsla 😄 
 
Våren bestod av intervjuer och noll nervösitet inför det. Tyckte bara det var kul att träffa olika företag och chefer och snacka lite. Och till slut fick jag, av en slump.. eller ödet.. ett jobberbjudande från TP som jag drömt om! TAGET! Våren vände för mig rent humörmässigt, hamnade till slut på ett KUL företag i ett skitroligt team där jag genuint trivs i med intressanta arbetsuppgifter. Kände för att resa och åkte till Polen 2 ggr och även Tyskland. Sommaren kom och jag hade en jättebra sommar i år till skillnad från förra sommaren som var tuff pga privata skäl. Vi hittade på roliga grejer, åkte till Marbella med smutset - ett drömresmål jag haft jättelänge 😍. Åka till Norge och campa med Jess - också sjukt roligt och hade min första "semester" någonsin som vuxen. Sommren i Sverige har ju tidigare bestått av jobb och jobb och eventuell en veckas ledighet de senaste åren. 
 
Slut på sommaren och woopsi - its my birthday again! 😃 Har firat min 27-åriga födelsedag med mina vänner och familj;
 
Alkoholfria drinkar because I was hungover from our work party the day before hehe....
 
Dukningen.... alltså......
 
Förrätt: Vegan rice paper rolls!!! YUMMY! 
 
Sååååååå vackert. 
 
Leo the dog var också med och fira.
 
The birthday gurl yay
 
Hahahhahhahah min favoritbild på Neg, hon liknar en viking här och jag skrattade tills min mage fick kramp.
 
 
Avslutade kvällen med att sova utomhos tsm med Jess. Vaknade av att det började regna med Jess sov som en sten (ovanligt, hon är världens friluftsmänniska medans jag är mycket mer bekväm av mig hehe) 
 
Veckan därpå firade vi med att åka till ett DRÖMRESMÅL för mig..... ROM!!!!! 
 
Glada gänget..... det roliga i historien dock var att.... vi hamnade i freaking PRAG!!!!! Yes people, på grund av flygstrul så hamnade vi ofrivilligt i Prag där det var 13 grader varmt hahahahha!! 
 
 
Men vi va relativt glada ändå och hade sjukt rolig iallafall! 
Vi fick reda på vår sexuella nivå. Lager blev "frozen" men gissa vem som blev sexbomb? 😉 Inte för att skryta men.... det var jag. 😌
 
Käkade PULIG brunch i solen i Prag. Fick den gratis för jag hittade en metallbit i maten hihi. Love that free stuff. Ovanligt att man hittar så nice och bra mat i en stad som Prag dessutom.
 
Där är jag, nybliven 27-åring i Prag. 
 
Älskade detta teet! Blev dessutom sjuk i Prag så detta var ju perfa!! 
 
Venedig eller Prag? 
 
Visst, Prag var absolut vackert och så... gamla byggnader... charmig stad... Men jag var inte särskilt imponerad. Tyckte det var lite överskattat och det kunde lika bra vara en stad i Polen där jag har rötter från. Och då föredrar jag hellre Polen som är billigare och mer prisvärt än Prag tycker jag. Dessutom var det mycket fulla engelskmän och överprisat som fan. Hmm... vi gav Prag en 5-6a i betyg. 
 
Till slut, mot alla odds, så hamnade vi i ROM!!!!! Who would have thought... 
 
 
This has been on my bucket list for so long! 
 
Med två av mina bästa tjejkompisar dessutom 😍
Glada gänget! Alltså, vi hade så jävla roligt hela resan. Ville inte det skulle vara över haha.... Vi hade faktiskt så JÄVLA roligt tillsammans och jag skrattade jävligt mycket trots att resan blev lite halvt fiasko men ändå komiskt. Perfekt exempel på att rätt inställning och rätt sällskap är det ända man egentligen behöver. Och sitt bankkort hahahah!! 
 
Italian chica si si grazie prego!! 
 
Utanför Pantheon! 
 
Igen 
och sen var det dags för..... COLLESEUM! Alltsåååå ååååhh.. detta har varit en av mina drömmar SÅ LÄNGE! Tycker den byggnaden är så himla mäktig och har alltid fascinerats av gamla romarriket. 
Tänk historien i byggnaden!! Alltså om byggnaden kunde tala... hur många som dog här..
 
Tänk att jag lärde känna den här tjejen... så random att vi lärde känna varandra och nu har vi rest till 12 olika länder ihop och fan vad kul vi har ihop!! Har haft mina bästa och mest romantiska reseminnen med henne 😃😂
 
Strike a pose........ Låtsas att du inte ser kameran så du ser sådär oförberedd ut. All lies 😝
 
Vi åkte till Vatikanstaten och hann med PRECIS innan dom stängde... Vi var tvungna att täcka våra knän because we are not dressed according to the catholic standard hehe. Vi skämtade om att vi var syndare och inte skulle hamna i himlen. Eller Jessica hamnar i kyrkan 100%... vi andra, jag vetifan... we will see 😇
 
Group photo in St Peter church - vatikanstaten!! Lager fattas för han var uppe i kupolen på äventyr 😆
Alltså, min favoritbild på oss. Bästa sällskapet 😃💛💞
 
Det blev italiensk middag, vin, vattenpipa och drinkar. Lager körde armbrytning med några danskar och sen beställde vi hem pizza och körde family dinner och snacka till klockan 2 på natten. Och flyget gick på förmiddagen dagen efter... Ingen av oss ville att resan skulle vara slut haha.
 
Priset till resans positivaste människa går till Jessica. Stackaren kunde inte äta något på resan, fick dåliga glutenfria alternativ men den här tjejen var glad ändå, om inte gladast av oss alla. Hur kan man vara så positiv och enkel som person? Goals alltså. 😍💗
 
Det var det, sen åkte vi hem och jag bara tänkte NOOOOO jag vill fortsätta resa med det här gänget!! Hade verkligen så roligt. 
 
Pheww, det var ett långt inlägg men massa kul att berätta. Nu känns det så konstigt, massa roliga saker som har hänt och nu finns det inget mer roligt inplanerat förutom att jag och Vanjizz ska till hovs hallar på en weekend näst nästa helg. Bara en massa jobb i höst och inget annat inplanerat. Blir säkert kul ändå - go with the flow 😌💓
 
Nu ska jag chilla rejält resten av söndagskvällen.
 
Godnatt! 
 
Love
 
Sandy 
 
#1 - - S:

Heeeej! Så länge sen jag kikade in här. Hittade bloggen tillfälligt i min historik från way back när jag försökte leta efter något jobbrelaterat. Så jävla kul att det går så bra för dig, främst med jobbet och roliga resor! :) Njut av livet och ”lugnet” i Sverige! Känner mig lite som en crazy stalker som återuppstått från döden, lol! Men ville mest bara kommentera för att säga att din energi verkar så jävla fin. Typ så som du beskriver din tjejkompis. Får värsta kicken efter att resa runt, säga upp mig och MÅ BRA när jag läser din blogg (som är den enda bloggen jag någonsin följt och kommenterar såhär mycket, hahah crazy)! Ha det så fint! ❤️

Liknande inlägg

Till top