New Season, New Job

2019 / Permalink / 0
Hej bloggen, 
 
Känns så skönt att kunna logga in här och ha något kul och exalterande att skriva sedan sist. 😃I am happy to inform you that the hard work payed off - I got a new job! Letade jävligt intensivt i 2 månader skulle jag säga, och har gått igenom en del intervjuer och varit nervös, pirrig, ängslig, glad men samtidigt lugn och trygg över att det skulle lösa sig - för det gör det ju alltid förr eller senare, eller hur? 
 
Det hela slutade med att jag hade, inte ett, inte två, inte tre... utan FYRA.... Ja, ni läste rätt. 😱 Fyra jäkla jobberbjudande under loppet av en vecka...... Alltså??? Hahahahaha. Jag som trodde jag skulle bli arbetslös. Varför tvekar jag så mycket på mig själv? Ibland önskar jag bara att jag kunde sluta vara så himla självkritisk och inse hur jäkla grym jag faktiskt är!! 🙌 Fyra jobberbjudande alltså. Men det var "bara" två jobb som jag verkligen kunde se mig själv på och trivas. Två båda väldigt frestande jobb, på olika sätt. Men ett av dom var ett jäkligt stort och välkänt företag jag spanat in i ett par år och ALLTID velat jobba på.
 
När jag var 22 och pluggade så besökte jag det här företaget med skolan och tänkte: "W O W, här vill jag jobba!!" När jag var i Nya Zealand och jobbade som servitris så träffade jag ingenjörer som jobbade för detta företaget och jag sa "Fan vad kul! Där har jag alltid velat jobba!". Och nu sitter jag här... och börjar om 1 vecka. Jag vet inte riktigt varför jag känt mig dragen dit - det bara är någon magkänsla som säger att jag ska jobba där haha!! 
 
Jag tror innerligt att vissa saker är man menad för. Att universum eller högre krafter bara will make it happen om det är rätt. I den här jobbprocessen så gick allting så himla snabbt, enkelt och lätt. Inget krångel. JAG blev till och med kontaktad för tjänsten. Gick på intervjun på eftermiddagen på en Onsdag och får samtalet på torsdag morgon att tjänsten är min. Hinner knappt smälta, tänka efter, INSE att jag blivit erbjuden jobbet och tackar ja. Det känns iallafall väldigt rätt och som ett bra val. Som att det finns förutsättningar för att jag ska trivas där. 2017 var ju ett jäkligt nice jobbår för mig. Hade nice jobb och trivdes. 2018 - not so much. Jag hoppas resterande 2019 blir roligare jobbmässigt! Jag börjar iallafall 1 april och jag LÄNGTAR tills jag kan lämna mitt nuvarande jobb som jag vantrivs på och som verkligen dränerar mig mentalt!! Will keep you updated 😃
 
Lite bilder från senaste tiden utan någon särskild ordning:
Surprise birthday brunch för Jessica! 💓
 
En träningsselfie efter jobb nångång. Trivs jättebra på Nordic 💓
 
Solen kikade fram då och då, och att sitta UTE och äta är fan guldvärt! Vegan food for the win 💚
 
Drunk selfie med Irma. Alla behöver en galen bosnisk lång tjej i sitt liv. 
 
Min systerdotter som jag är besatt av. Jag som aldrig gillat barn? Kommer på mig själv att sakna henne när jag inte är hemma. Stirrar på henne när hon sover. Klämmer på hennes söta fett och små fötter. Vill aldrig hon ska växa upp 😍
 
Selfieeeeee time! 
 
Firade Lager som fyllde 27 med överraskningsmiddag på Zushi! SÅ BRA STÄLLE ÄT DÄR!! 😍
 
Vanjizz hade ÄNTLIGEN kommit hem från Asien. Alltså som jag saknade henne fy fabian. 💗
 
SÅ HÄFTIG INREDNING alltså helt seriöst nu bara måste dit! Zushi på Drottningtorget! 
 
GROUP PHOTO! Lager blev iallafall jätteglad och överraskad, he had no idea like always 😂
 
 
Vanja bjöd hem oss på brunch. Shit vad gott det var! Bättre än hotellfrukost haha!! 
 
Förra helgen så var det min tid i månaden och alltså kände mig svimfärdig, dåsig och dimmig i hjärnan. Kollade blodtrycket och såg att det var ovanligt lågt. Det blir såhär varje månad. Jättekonstigt?? 
 
Iallafall, nu har jag bara en vecka kvar innan jag börjar nya jobbet! Känns så skönt att kunna släppa jobbsökandet, intervjuer och ovissheten. Man kan liksom slappna av på insidan. Tryggheten. Och SNART SLIPPER JAG MIN CHEF åh jag längtar!!! 😂😂 Är väldigt sugen på att sticka iväg på en resa, att byta miljö och bara njuta av livet lite. Senare i vår kanske? Hade varit så himla roligt. 
 
Vi hörs snart igen bloggis 💗
 
Love 
 
Sandy 
 

Liknande inlägg

Till top