Funny February

2019 / Permalink / 1
Hej,
 
Vad mer har hänt då? Jo, jag har faktiskt sagt upp mig! Eller, sagt upp och sagt upp.. indirekt så har jag det! Det var en otrolig lättnad att säga det till chefen och vara ärlig. Nu kan jag vara öppen och ärlig på jobbet och jag letar för fullt efter nästa jobb (eller äventyr, som jag ser det 😄). Dock självklart, har varit väldigt orolig, ängslig och frustrerad... Blev erbjuden ett nytt jobb efter Sydafrika och tänkte väldigt hårt och länge på det men bestämde mig för att tacka nej.. Det var nånting som inte kändes helt rätt. Som att jag inte hade stannat längre än 6-9 månader. 
 
Kan inte påstå att jag är supersugen att gå igenom jobbsökarprocessen igen, tvärtom. Och för första gången i mitt liv letar jag efter något lite mer långvarigt, and that freaks me out. Har alltid varit en extring, visstidare. Har alltid tänkt "jag ska ändå dra snart så!" men nu är målet att hitta en arbetsplats där jag vill stanna lite längre. Hur gör man det? Vad ska man tänka på? Hur VET man när det är rätt? 😂 Försöker att inte stressa upp mig, att inte bli nervös, att inte tänka katastroftankar. Att jag kommer hitta något nytt och det kommer lösa sig. Mitt största utvecklingsområde är att jag oroar mig väldigt lätt, oftast helt i onödan eller gör saker större till än vad dom är. 🙄 Något jag är ytterst medveten om och ständigt jobbar med, men vissa stunder är det lättare sagt än gjort. 
 
Anyway, förutom Sydafrika, uppsägning, jobbsök så har jag ätit väldigt god mat i Januari: 
 
Hängt med Vanjizz, min bästa vän. Så jobbig ibland men så himla bäst alltid. 💞
 
Vegetariska dumplings som var amazing!! 
 
Köpte denna blusen i Sydafrika! Skitsöt och kostade typ 100 spänn! 
 
Fick något afrikanskt virus så blev sjuk och fick jobba hemifrån. Smittade min kollega och hela min familj...... hehhe...... sorry... 
 
Gick på en vinterpromenad med Jessica! Ljunghusen alltså 🙌
 
 
Bland annat fish tacos hos Neg! Så gott!
 
 
 
Eller vegansk pizza! 
 
För att återgå till jobbsökandet, så det ända jag kan göra just nu är... söka jobb, fråga runt, tänka positivt även om jag bara vill gråta av frustration och pray to the gods att jag hittar något som känns kul, rätt och utvecklande. Någonstans där jag kan vara mig själv, där jag får träffa massa nya människor varje dag, gärna i Malmö. Är redan över att pendla till Lund efter 6 mån. Håll tummarna för mig 🤞
 
Nu ska jag sova. Imorgon - jobb och hot yoga. 
 
Sandy 
#1 - - S:

Åh, tur jag hittade tillbaka hit! ♥️ Jag har inte hunnit läsa alla inlägg, men vill bara skriva att du inte ska oroa dig för jobbsökandet. Det blir bra. Tro mig! Du kommer att jobba för resten av ditt vuxna liv (nästan), det är ingen stress alls. Ta inte första bästa, läs hellre en kurs på universitet eller jobba deltid i en affär tills du vet vad du söker. Du har en perfekt bakgrund (utbildning, språk och erfarenhet). Ha ingen brådska. Det som är menat, kommer att hända! Det finns en anledning att du kom tillbaka och fick gå igenom den här processen med ditt nya jobb, kanske att du lärde dig vad du uppskattar på ett jobb? Kanske för att du till slut kommer att inse att egenföretagare (konsult exempelvis) passar dig bättre?

Som sagt. Allt är menat! Du kommer att hitta det perfekta jobbet. Tålamod är the key (vilket är en bristvara även hos mig, lol!), men ha tålamod bara! 🌸😊

Liknande inlägg

Till top